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  • Osteoporosis
  • Springer  (6)
  • Springer Nature  (2)
  • Moskva : Nauka
  • 2020-2024  (2)
  • 1965-1969  (5)
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  • 1
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    Springer Nature | Springer International Publishing
    Publication Date: 2024-04-01
    Description: This second edition, in Open Access, aims to provide a comprehensive and practical overview of the knowledge required for the assessment and management of the older adult with or at risk of fragility fracture, with additional focus on those who are frail. It considers this from the perspectives of all the clinical and home care settings in which this group of patients receive care and is relevant to all global locations. The concept of orthogeriatric care is explored in detail. Global estimates suggest that there were 21 million men and 137 million women aged 50 years or more at high fracture risk in 2010. This incidence is expected to double by 2040, with the most significant increase in Asia. Fragility fracture is one of the foremost challenges for health care providers and thehe global demand for nursing care for patients with fragility fractures across the world is immense. Hip fracture is particularly challenging as these significant injuries often occur in frail older people requiring hospitalisation and orthopaedic surgery. Such injuries and associated surgery result in increased frailty, worsening health and wellbeing, pain, disability, reduced quality of life, loss of independence, and decreased life expectancy. Care providers need to understand the experience of fragility fracture from the perspective of patients and families so that direct improvements in care can be based on the perspectives of the users. Expert care of patients following fractures that require hospitalisation and orthopaedic surgery involves skill in the care and treatment of frail older people as we as individuals with an injury and undergoing surgery. Nurses have a significant role in interdisciplinary collaborative care provided through orthogeriatric models of care. There is increasing evidence that such models significantly improve patient outcomes. High quality, evidence-based orthogeriatric care is increasingly shown to have positive impact on outcomes for recovery, rehabilitation, and secondary prevention of further fracture. This book significantly supports the aims and values of the Fragility Fracture Network and, as such, supports the learning needs of nurses and other allied health professionals which will enable a comprehensive approach to nursing practice in orthogeriatric and fragility fracture care. ; Provides a comprehensive discussion of nursing the frail older person with a fragility fracture across Europe Based on a two-day workshop of like-minded specialist and advanced nurses from over 20 countries Acts as the course text/reader for a Europe-wide education programme in all relevant settings (Emergency Department, Fracture Clinic, Trauma Unit, Orthopaedic Ward, Rehabilitation setting) Open Access
    Keywords: Orthogeriatric nursing ; Osteoporosis ; Elderly trauma ; Hip fracture ; Frailty ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MQ Nursing and ancillary services::MQC Nursing::MQCZ Nursing management and leadership ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MK Medical specialties, branches of medicine::MKN Geriatric medicine ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MN Surgery::MNS Surgical orthopaedics and fractures
    Language: English
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  • 2
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    Springer Nature | Springer
    Publication Date: 2024-04-01
    Description: This new open access edition supported by the Fragility Fracture Network aims at giving the widest possible dissemination on fragility fracture (especially hip fracture) management and notably in countries where this expertise is sorely needed. It has been extensively revised and updated by the experts of this network to provide a unique and reliable content in one single volume. Throughout the book, attention is given to the difficult question of how to provide best practice in countries where the discipline of geriatric medicine is not well established and resources for secondary prevention are scarce. The revised and updated chapters on the epidemiology of hip fractures, osteoporosis, sarcopenia, surgery, anaesthesia, medical management of frailty, peri-operative complications, rehabilitation and nursing are supplemented by six new chapters. These include an overview of the multidisciplinary approach to fragility fractures and new contributions on pre-hospital care, treatment in the emergency room, falls prevention, nutrition and systems for audit. The reader will have an exhaustive overview and will gain essential, practical knowledge on how best to manage fractures in elderly patients and how to develop clinical systems that do so reliably.
    Keywords: Geriatrics/Gerontology ; Orthopedics ; Anesthesiology ; Emergency Medicine ; Nursing ; Geriatrics ; Orthopaedics ; Hip Fracture ; Osteoporosis ; Fragility fracture ; Elderly ; Rehabilitation ; Peri-operative complications ; Comorbidities ; Frailty ; Falls ; Open Access ; Multidisciplinary approach ; Geriatric medicine ; Surgical orthopaedics & fractures ; Anaesthetics ; Accident & emergency medicine ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MK Medical specialties, branches of medicine::MKN Geriatric medicine ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MN Surgery::MNS Surgical orthopaedics and fractures ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MK Medical specialties, branches of medicine::MKA Anaesthetics ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MK Medical specialties, branches of medicine::MKP Accident and emergency medicine ; thema EDItEUR::M Medicine and Nursing::MQ Nursing and ancillary services::MQC Nursing
    Language: English
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 4 (1969), S. 94-100 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Acid ; Base equilibrium ; Acidosis ; Bone ; Resorption ; Metabolism ; Osteoporosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Description / Table of Contents: Résumé L'administration chronique de chlorure d ammonium à des rats adultes normaux, soumis à un régime contenant un taux approprié de vitamine D, provoque une ostéoporose. Celle-ci est provoquée par une perte de substance d'os et de minéral osseux, associée à l'augmentation de la résorption osseuse.
    Abstract: Zusammenfassung Chronische Verabreichung von Ammoniumchlorid an normale ausgewachsene männliche Ratten, die eine entsprechende Vitamin-D-haltige Diät erhalten, verursacht die Entwicklung einer Osteoporose. Die Osteoporose entsteht auf Grund eines Verlustes von Knochensubstanz und Knochenmineral, in Begleitung einer erhöhten Knochenresorption.
    Notes: Abstract Excessive administration of ammonium chloride to normal adult male rats receiving a diet adequate in vitamin D caused the development of osteoporosis. The osteoporosis was due to loss of bone substance and bone mineral associated with increased bone resorption.
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 4 (1969), S. 185-187 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Cartilage ; Trauma ; Osteoporosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Description / Table of Contents: Résumé La masse du mineral osseux du bout distal femoral a été mesuré dans 54 cas de rupture du cartilage semilunair médial 0–5 années après l'intervention chirurgique. La masse du mineral osseux était diminué. La masse du mineral osseux n'avait aucune tendance de restauration pendant le temps d'observation.
    Abstract: Zusammenfassung In 54 Fällen von medialen Meniscusschäden wurde die Skeletmasse in dem distalen Femurende gemessen 0–5 Jahre nach der Fortnehmung des geschädigten Meniscus. Die Skeletmasse war signifikant vermindert. Im Laufe der Zeit zeigte sich keine Tendenz zur Erhöhung der Skeletmasse.
    Notes: Abstract In 54 cases of ruptured medial semilunar cartilages of the knee joint the bone mineral mass in the distal end of the femur was measured 0–5 years following removal of the injured cartilage. The bone mineral mass was significantly decreased. There was no tendency of restoration of the bone mass with time.
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 4 (1969), S. 245-256 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Bone ; Densitometry ; X-ray ; Diet ; Calcium ; Osteoporosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Description / Table of Contents: Résumé L'ingestion quotidienne de calcium of été déterminée en interrogeant 398 individus, âgés de 15 à 90 ans. Le rapport entre l'ingestion de calcium et la minéralisation vertébrale, mesurée par densitométrie radiographique quantitative, est fiable mais cependant significatif. Chez 53 personnes, atteintes d'ostéoporose, comparées à un nombre égal d'individus, d'âges similaires, les valeurs de la minéralisation vertébrale sont 60 pour cent plus faibles que celles du groupe témoin. L'ingestion totale moyenne de calcium est plus faible de 21 per cent chez les ostéoporotiques. Chez les sujets, à ingestion unique de calcium, les patients du groupe témoin ingèrent preque le double de calcium que le groupe des ostéoporotiques. Une diminution moyenne de l'ingestion calcique est notée avec l'âge. Il semble qu'il existe une diminution de l'absorption calcique avec l'âge, l'ostéoporose ou les deux, ainsi qu'un besoin plus grand en calcium chez les sujets âgés pour assurer l'équilibre en calcium. Indépendamment de l'homéostase calcique, un équilibre négatif en calcium augmente la résorption osseuse, et diminue l'ostéogenèse. De nombreux facteurs interviennent dans l'étiologie et la pathogénie de l'ostéoporose: les résultats de cette étude indique que la présence de calcium alimentaire est l'un de ces facteurs.
    Abstract: Zusammenfassung Die tägliche Calciumeinnahme wurde anhand einer Befragung von 398 Personen im Alter von 15–90 Jahren geschätzt. Die Korrelation der Calciumeinnahme und der Mineralisation der Wirbelsäule, wie sie röntgenologisch durch quantitative Messung der Dichte festgestellt wurde, war niedrig, aber durchwegs signifikant. Bei 53 Osteoporose-Patienten, die mit 53 Kontrollpersonen gleichen Alters verglichen wurden, waren die Mineralisationswerte der Wirbelsäule um 60% niedriger als jene der Kontrollgruppe, und die durchschnittlich geschätzte Gesamt-Calciumeinnahme der Osteoporotiker war um 21% tiefer. Von den Exploranden, die Angaben über eine gleichmäßige Calciumaufnahme machten, nahmen die Kontrollpersonen beinahe doppelt so viel Calcium ein als diejenigen mit Osteoporose. Im Durchschnitt wurde eine Verminderung der Calciumeinnahme mit fortschreitendem Alter festgestellt. Es ergibt sich deutlich, daß die Calciumabsorption mit dem Alter, bei Osteoporose oder in der Kombination dieser beiden Faktoren abnimmt, und daß eine größere Calciumeinnahme bei älteren Personen nötig wäre, um eine positive Calciumbilanz aufrechtzuerhalten. Ungeachtet der Komplexität der Calciumhomöostase, kann eine negative Calciumbilanz schließlich dazu führen, daß mehr Knochen resorbiert als gebildet wird. Demzufolge sollte bei erkanntem Bedürfnis eine adäquate Calciumeinnahme gesichert sein. Es ist eine Tatsache, daß viele Faktoren an der Ätiologie und Pathogenese der Osteoporose beteiligt sind; die Resultate dieses Berichtes unterstützen die Wahrscheinlichkeit, daß das Calciumangebot in der Nahrung einer dieser Faktoren ist.
    Notes: Abstract Lifetime daily calcium intake was estimated through interview of 398 individuals from 15 to 90 years of age. The correlation of calcium intake with vertebral mineralization as determined by quantitative radiographic densitometry was low but persistently significant. In 53 persons with osteoporosis matched by age with 53 individuals from the control group, vertebral mineralization values were 60% lower than those of the control group, and the mean estimated total calcium intake in osteoporotics was 21% lower. In those persons reporting a single lifetime calcium intake, the control patients ingested almost twice as much calcium as those with osteoporosis. A mean decrease in calcium intake with advancing years has been shown. Evidence points to a decrease in calcium absorption with age, osteoporosis, or both, as well as a greater need for calcium intake in the elderly to maintain a positive calcium balance. Regardless of the intricacies of calcium homeostasis, a negative calcium balance leads eventually to greater bone resorption than formation, hence the rationality of insuring an adequate calcium intake with recognized nutritional needs. Evidence suggests that many factors are involved in the etiology and pathogenesis of osteoporosis; the data in this report support the likelihood that availability of calcium in the diet is one of them.
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 4 (1969), S. 147-161 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Cancellous bone ; Trabeculae ; Osteoporosis ; Remodelling
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Description / Table of Contents: Résumé Une étude de l'épaisseur et de l'espacement des structures osseuses dans l'os d'aspect réticulé du crête iliaque. Les specimens provenant de 67 sujets normaux, ages de 20 à 90 ans, furent enfoncés dans methacrylate et tranches preparés par meulage. L'age croissant est accompagné d'une augmentation de l'espacement entre les structures osseuses, mais pas d'une reduction signifiante de leur épaisseur. Les structures osseuses les plus minces paraissent subir le plus grand remondellage, jugant par l'importance de surfaces de formation et de résorption.
    Abstract: Zusammenfassung Die Dicke der Trabekel und die Weite der Markzwischenräume des Hüftbeinkammes wurden bestimmt. Das in Methacrylat eingebettete Material, welches von 67 Normalpersonen im Alter von 20–90 Jahren stammte, wurde geschnitten und untersucht. Bei zunehmendem Alter vergrößert sich der Raum zwischen den Trabekeln, ohne daß jedoch deren Dicke signifikant vermindert wird. Gemessen am Umfang der Bildungs- und Resorptionsoberfläche scheinen die dünnsten Trabekel dem größten Knochenumbau unterworfen zu sein.
    Notes: Abstract A study of the thickness and spacing of bony structures in the cancellous bone of the iliac crest. Ground sections of methacrylate-embedded material from 67 normal subjects, from 20 to 90 years of age, were examined. Increasing age is accompanied by an increase in the spacing between the bony structures, but not by any significant reduction in their thickness. The thinnest bony structures appear to be undergoing the most remodelling, as judged by the extent of formation and resorption surfaces.
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Calcified tissue international 2 (1968), S. 20-29 
    ISSN: 1432-0827
    Keywords: Bone Atrophy ; Bone Resorption ; Calcium ; Collagen ; Osteoporosis
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Medicine , Physics
    Description / Table of Contents: Résumé Atrophie osseuse d'immobilisation était induite par section de la plexus brachial et/ou désarticulation de la coude. Après 9 bis 12 semaines de désuétude huméri intactes furent examinés par rayons X et leur qualités physiques déterminés. Les humérientiers furent isolés, dégraissés, desséchés au poids constant, et leur teneur en cendre d'os et collagène déterminés. Huit des 10 huméri immobilisés monstrérent radiodensité diminué. La jambe inusitée monstra perte parallèle en poids sec et poids sans gras (−23.2%), en collagène (−25.3%), et en cendre d'os (−26.1%) en comparaison de la jambe normale. Les données monstrèrent que la portion plus grande du tissu osseux perdu en atrophie osseuse d'immobilisation est remplacée par de l'eau, du gras, et des autres matériels organiques inconnus plutôt que par tissu fibreux, et que collagène est perdu en proportion du minéral. La perte proportionellement plus grande du collagène et de la cendre d'os que du poids sec et poids san gras semble dû à une augmentation du matériel organique, non-collagéne, non-lipide, kprobablement protéine.
    Abstract: Zusammenfassung Immobilisations-Knochenatrophie wurde in 10 erwachsenen Hunden herbeigeführt durch Brachialplexusschnitt und/oder Ellenbogenexartikulation. Nach 9–12 Wochen der Immobilisation wurden die intakten Humeri unter Röntgenstrahlen untersucht und ihre physischen Eigenschaften bestimmt. Derintakte Humerus wurde isoliert, entfettet, zu konstantem Gewicht getrocknet und der Knochenaschengehalt und Kollagengehalt bestimmt. Acht der 10 experimentellen (immobilisierten) Humeri demonstrierte Beweis von verringerter Röntgendichte. Die immobilisierte Extremität zeigte ähnlichen Verlust in trockenem, fettfreiem Gewicht (−23,2%) in Kollagen (−25.3%) und Knochenasche (−26,1%) im Vergleich zur normalen Extremität. Die Date deuten an, daß der Hauptanteil des Verlustes des Knochengewebes (bei Immobilisations-Knochenatrophie) von Wasser, Fett und anderen unidentifizierten organischen Substanzen ersetzt wird, als von Faserngewebe und daß Kollagen und Knochenasche im gleichen Verhältnis verloren gehen. Der größere, proportionale Verlust an Kollagen und Knochenasche, eher als der Verlust an fettfreiem Gewicht, scheint in der Zunahme an nicht kollagener, nicht lipoider, organischer Substanz, vermutlich Protein, zu liegen.
    Notes: Abstract Disuse bone atrophy was induced in 10 adult dogs by means of brachial plexus section and/or elbow disarticulation. After 9 to 12 weeks of disuse intact humeri were examined by X-ray, and their physical properties determined. Thewhole humeri were isolated, defatted, dried to constant weight, and their mineral and collagen content determined. Eight out of 10 experimental (non-used) humeri demonstrated evidence of decreased radiodensity. The non-used limb demonstrated parallel loss in dry, fat-free weight (−23.2%), in collagen (−25.3%), and in mineral (−26.1%), as compared to the normal limb. The data indicated that the major portion of the lost bone tissue in disuse osteoporosis is replaced by water, fat, and other unidentified organic materials rather than fibrous tissue, and that collagen is lost in equal proportion to mineral. The proportionatelly greater loss of collagen and mineral than of dry, fat-free weight appears to be due to an increase of non-collagenous, non-lipid organic material, presumably protein.
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