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  • 1
    Electronic Resource
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    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 28 (1989), S. 3255-3263 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Pregnanes ; natural distribution structure elucidation ; stereochemistry.
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 2
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 35 (1994), S. 1545-1548 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Asclepiadaceae ; Hemidesmus indicus ; calogenin ; emidine ; hemidescine ; pregnane glycoside.
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 3
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 31 (1992), S. 1056-1057 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Moraceae ; Streblus asper ; pregnane glycoside ; roots ; sioraside.
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 4
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 30 (1991), S. 297-299 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Asclepiadaceae ; Hemidesmus indicus ; hemidine ; indicine ; pregnane glycoside. ; stem
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 5
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 24 (1985), S. 3015-3017 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Asclepiadaceae ; Periploca calophylla ; plocinine ; pregnane ester diglycoside. ; steroid
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 6
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 31 (1992), S. 1056-1057 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Moraceae ; Streblus asper ; pregnane glycoside ; roots ; sioraside.
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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  • 7
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Phytochemistry 24 (1985), S. 1037-1039 
    ISSN: 0031-9422
    Keywords: Asclepiadaceae ; Periploca calophylla ; plocigenin ; plocin ; pregnane ester diglycoside. ; steroid
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 8
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Amsterdam : Elsevier
    Tetrahedron 50 (1994), S. 789-798 
    ISSN: 0040-4020
    Keywords: Asclepiadaceae ; Deniculatin ; Leptaculatin ; Leptadenia reticulata ; Pregnane glycoside: Reticulin
    Source: Elsevier Journal Backfiles on ScienceDirect 1907 - 2002
    Topics: Chemistry and Pharmacology
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 9
    Electronic Resource
    Electronic Resource
    Springer
    Medical & biological engineering & computing 15 (1977), S. 589-597 
    ISSN: 1741-0444
    Keywords: Adsorption ; Artificial organs ; Haemodynamics
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine
    Description / Table of Contents: Sommaire On s'est efforcé dans ce cas d'analyser le système de perfusion sanguine. Le corps du malade fait l'objet d'un modèle sous forme de système à trois sections et l'unité absorbeuse (système de perfusion) fait l'objet d'un modèle sous forme de système biphasé dont la dispersion axial représente aussi bien les résistances de transferts massifs inter-particulaires qu'intra-particulaires. Les résultats montrent qu'alors que le dégagement du soluté augmente en fonction de l'accroissement du régime d'écoulement sanguin à travers l'unité d'absorption, l'augmentation du dégagement lui-même n'est pas significative. La dimension des particules (résistance de transfert massif intra-particulaire) et le volume del'absorbant présentent tous deux un effet important sur l'évacuation du soluté.
    Abstract: Zusammenfassung Es wurde versucht, das Durchblutungssystem zu analysieren. Der Körper des Patienten wird im Modell als ein dreiteiliges System dargestellt und der Adsorber (Durchblutungs-system) als zweiphasiges System mit axialer Verteilung, bei der sowohl die Stoffaustauschwiderstände zwischen den Partikeln wie auch innerhalb der Partikel berücksichtigt wurden. Die Ergebnisse lassen darauf schließen, daß die Steigerung im Durchsatz nicht so bedeutend ist, obgleich sich der Durchsatz der gelösten Stoffe bei erhöhtem Blutdurchsatz durch den Adsorber steigert. Die Partikelgröße (Stoffaustauschwiderstand innerhalb der Partikel) und das Volumen des adsorbierenden Mittels haben einen bedeutenden Einfluß auf den Durchsatz der gelösten Stoffe.
    Notes: Abstract An attempt is made to analyse the haemoperfusion system. The patient's body is modelled as a 3-compartment system and the adsorber unit (perfusion system) is modelled as a 2-phase system with axial dispersion accounting for both the inter-particle and the intra-particle mass-transfer resistances. Results indicate that although the clearance of solute increases with an increasing blood-flow rate through the adsorber unit, the increase in clearance is not significant. The particle size (intra-particle mass-transfer resistance) and the volume of the adsorbent have a significant effect on the clearance of the solute.
    Type of Medium: Electronic Resource
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  • 10
    ISSN: 1741-0444
    Keywords: Haemodialysis ; Modelling
    Source: Springer Online Journal Archives 1860-2000
    Topics: Biology , Chemistry and Pharmacology , Medicine
    Description / Table of Contents: Sommaire On a entrepris un traitement de dialyse sur malade afin d’étudier les phénomènes dynamiques de concentration des déchets (urée et créatinine) et de pression f.s.c. sur un malade rénal au cours du cycle complet des périodes de pré-dialyse, dialyse et post-dialyse. Les concentrations pour les variables du traitement de dialyse sont prédites par le modèle à cinq compartiments de Dedrick et Bischoff, elles comprennent la fréquence et la durée du traitement, la vitesse de formation d’urée chez le malade et la vitesse d’élimination de l’urée par l’appareil de dialyse. Les résultats montrent que la pression f.s.c. baisse au cours de la période de pré-dialyse, augmente rapidement en début de traitement puis se rapproche (sans cependant la dépasser) petit à petit de la valeur normale. L’analyse démontre ainsi qu’une augmentation significative de la pression f.s.c. au cours de l’hémodialyse rapide n’est pas dûe aux changements de concentration de l’urée du cerveau étant mis en valeur par les études de pathophysiologie du syndrome de déséquilibre de dialyse de Arieff et Massry. Si l’augmentation importante et brusque de la pression f.s.c. (immédiatement après le début du traitement) n’est pas désirable, on recommande de commencer la dialyse au point de la vitesse minimale d’élimination de l’urée. Plus tard une hausse lente de la vitesse d’élimination peut s’entreprendre et la fréquence du traitement peut être augmentée afin de limiter la durée des séances d’un traitément.
    Abstract: Zusammenfassung Die Dialysebehandlung von Patienten wurde analysiert, um die Dynamik von metabolischen Abfallstoffkonzentrationen (Harnstoff und Kreatinin) und den CSF-Druck eines Patienten im Laufe des gesamten Zyklus von Vordialyse, Dialyse und der Zeitspanne nach Dialyse zu untersuchen. Die Konzentrationen werden durch das fünfteilige Modell von Dedrick und Bischoff hinsichtlich der Veränderlichen der Dialysebehandlung vorausgesagt, wie Häufigkeit der Benutzung und Behandlungszeit, die Harnstofferzeugungsrate des Patienten und Harnstoff-klärungsrate des Dialysegerätes. Die Ergebnisse deuten an, daß der CSF-Druck in der Zeit vor Dialyse abnimmt, am Anfang der Behandlung stark zunimmt und dann seinen Normalwert allmählich wieder erreicht (aber nicht übersteigt). Die Analyse zeigt daher, daß der signifikante Anstieg des CSF-Drucks bei schneller Hämodialyse nicht durch Änderungen der Harnstoffkonzentrationen im Gehirn verursacht wird, was durch die pathophysiologischen Untersuchungen des Dialyse-Labilität-Syndromsvon, Arieff und Massry bestätigt wird. Wen der große plötzliche Ansteig des CSF-Drucks (unmittelbar nach Anfang der Behandlung) nicht gewünscht wird, wird empfohlen, die Dialyse dann einzuleiten, wenn die niedrigste Harnstoffklärungsrate gegeben ist. Später könnte eine allmähliche Erhöhung der Klärungsrate vorgesehen werden, und die Häufigkeit der Behandlung kann gesteigert werden, um die Dauer einer Behandlung zu kürzen.
    Notes: Abstract A patient-dialysis treatment analysis has been performed, to study the dynamics of metabolic waster concentrations (urea and creatinine) and c.f.s. pressure in a renal patient during the entire cycle of pre-dialysis, dialysis and post-dialysis periods. The concentrations have predicted by the five compartment model of Dedrick and Bischoff, for the dialysis treatment variables, such as frequency of use and treatment time, urea generation rate of the patient and urea clearance rate of the dialyser. The results indicate that the c.f.s. pressure decreases during the pre-dialysis period, increases abruptly at the beginning of the treatment and then approaches (but does not overshoot) its normal value gradually. The analysis thereby shows that the significant rise in c.f.s. pressure in the rapid haemodialysis is not due to changes in the urea concentrations in the brain, which is validated by the pathophysiology studies of dialysis disequilibrium syndrome by Arieff and Massry. If the large abrupt rise in c.f.s. pressure (immediately following the start of treatment) is not desirable, it is recommended that the dialysis be started at the lowest urea clearance rate. Later a gradual increase in the clearance rate may be provided and the treatment frequency can be increased, in order to limit the duration of a treatment session.
    Type of Medium: Electronic Resource
    Location Call Number Expected Availability
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